Selasa, 20 Oktober 2009

peristiwa KFC 2

selepas itu, rupa2nya ada lagi seorang Hamba yang tidak berputus asa. Hamba ini mengambil jalan lebiih baik, dengan melaporkan kepada pihak polis tentang keadaan si ibu dengan anak2nya. Pada malam itu juga, pihak polis datang ke tempat si ibu sedang tidur, di kaki lima kedai. Kesian, anak yang paling kecil rupa-rupanya basah terkena hujan. Aku berasa terlalu sedih, kecewa dengan keadaan seperti itu, berlaku di hadapan mata.Sambil bertanya di dalam hati, "kenapa aku tidak mampu membantu ibu dan anak-anaknya ini?".


Pihak polis mengambil ibu dan keluarganya dengan tujuan membantu mereka, memberikan tempat perlindungan yang lebih baik. Syukur tuhan, kerana pada saat seperti ini, masih ada yang sedia membantu. Syukur, bukan semua orang yang bergelar polis itu sama seperti KPN.

Selama beberapa hari, aku dan rakan-rakan banyak berbincang tentang kejadian tersebut sambil cuba mencari puncanya.

Petang tadi, aku singgah di kfc, bersama rakan-rakan. Sambil tujuan utama untuk bertanya apa yang sebenarnya berlaku kepada si ibu dan keluarganya.

Akhirnya aku mendapat ceritanya. Rupa-rupanya si ibu dan anak-anaknya dihalau oleh suaminya/bapa kepada anak-anak malang itu. Si ibu dipukul dengan teruk, dan yang lebih mengecewakan aku adalah...

anak perempuan yang istimewa itu telah dirogol oleh si bapa. Mungkin si ibu marah kerana perbuatan si bapa, lalu mereka dihalau.

aku insaf, sesungguhnya kejadian itu terlalu berat untuk aku lihat, apatah lagi untuk aku hadapi, pikul...syukur tuhan, engkau berikan kami pergalaman yang sangat berharga, sebagai panduan dan mengajar kami erti perikemanusiaan, Aku lebih bersyukur kerana mempunyai rakan-rakan yang terbaik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan