Rabu, 14 April 2010

PERJALANAN KEHIDUPAN INI

telah aku melangkah di dalam sinarnya cahaya kasih sayang, namun di sebalik cahaya itu, aku rupanya baharu tersedar akan muslihat sang jalang yang mampu pula untuk hidup damai jauh di tengah-tengah kesucian.

di sebalik semua kejalangan itu, aku baharu tersedar bahawa kadang kala ada sahaja perbuatan aku yang selalu cenderung ke arah sang jalang.

"berkali sudah aku ingatkan,akan ada perbuatan yang jahat di tengah-tengah kesucian", aku teringat pesan.

aku baharu tersedar akan semuanya ini, yang terlalu menusuk liang rohani, memaksa aku terus berasa kecewa.

"apa aku harus lakukan?", aku kecewa.

di dalam perjalanan kehidupan ini, aku telah mengharungi lautan kesucian, sebagai seorang anak yang baik dan mendengar kata. namun aku tahu, semuanya ini heru diterjah untuk bekal di hari esok.
kadang kala aku tersungkur di dada kesangsian, apabila mata ini di kaburi minda yang muda, lewat persoalan yang sukar untuk dicerna.
pernah sekali aku inginkan seseorang untuk diberikan segala impian kasih sayang ini yang aku gilap sedari kecil, namun semuanya yang berlaku, sama ada untuk saat ini, esok dan selamanya tidak akan mampu memuaskan hati aku.
jika demikian terjadi, apakah harus aku bersedia?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan